C’est le temps des vacances-Koe aan mijn bed

Posted on juli 22, 2010

14



Afgelopen dinsdagochtend werd ik wel op een heel bijzondere manier wakker. Ik hoorde eerst een soort gedreun. Maar toen werd het weer stil. Even later weer gedreun. Komt het nu van rechts of van links… Weer stilte….. weer even later hoor ik een soort van Vuvuzela geluid… maar dat is nu toch voorbij….??? Kwart over 7… Ik hoor opens een enorm geloei heel dichtbij…. We hebben geen boerenbedrijf, maar wel koeien rondom het huis. Ik loop naar de achterdeur en zie daar tot mijn grote verbazing een koe naar binnen staan gluren….Oh hemel.. straks komt ie nog naar binnen, dacht ik…wat zijn koeien toch groot van dichtbij. En deze viel nog mee, want het was het jonge stiertje… heel onschuldig staat ie me met zijn grote koeienogen aan te kijken… de andere dieren staan gewoon in de wei, maar wel allemaal tegen het hek aan geleund om te kijken hoe dit gaat aflopen….mijn grootste zorg was hoe hem weer achter het hek te krijgen, want straks staat ie nog midden op de weg…(Of in huis……?)Ondanks het vroege ochtenduur toch maar de eigenaar gebeld en ondertussen geprobeerd het kalf  onder controle te houden… gelukkig bleef ie op een gegeven moment wel in de buurt van zijn maatjes, die nog steeds aan de andere kant van het hek stonden…. na een uurtje was de eigenaar ter plekke… eenvoudig bleek het n niet om het kalf weer bij de rest te krijgen…met 2 man de weg versperren en hem zo weer terug in het weiland leiden….wat een avontuur… maar gelukkig wel goed afgelopen..,maar wat nu als we niet thuis waren geweest? Bij de andere koeien was er een hoop consternatie… ze werden erg onrustig door het gebeuren…..uiteindelijk lag de hele troep uitgeput  onder een bomengroep en een aantal waren toe aan een tukje….

Paniek in de tent…

En dit is "De Boosdoener"……. wat lijkt ie zo onschuldig…….wat vangen die beesten in de zomer overigens toch veel vliegen…..

Posted in: Van alles wat