C’est le temps de mes vacances-Vogels-Flamingo en Pelikanen

Posted on augustus 14, 2010

6



In Noord-Nederland staat de mooiste dierentuin van Europa. Dat is Dierenpark Emmen, dat dit jaar ook nog eens 75 jaar bestaat. Heb onlangs al iets laten zien van de kunstolifantenparade, georganiseerd vanwege het jubileum. Bij dierentuinen heb ik altijd een dubbel gevoel. Het is fantastisch om dieren zo van nabij te kunnen observeren, maar het leven in een nagemaakte situatie blijft toch wel erg onnatuurlijk. Alsmaar hetzelfde rondje lopen(de leeuwen) bijvoorbeeld of bedelende stokstaartjes, die dagelijks worden verwend door de bezoekers. Bij de flamingo’s vond ik de ruimte aan de kleine kant en het was net of de vogels een bepaalde triestheid uitstraalden…(zie foto hieronder) De pelikanen zijn net als de flamingo’s prachtig om te zien. Op de foto hieronder stonden ze in de regen, maar wel met prachtig licht…Het park is verder heel mooi aangelegd. Op het gebied van flora is er ook enorm veel te zien. Je kunt eigenlijk niet alles in 1x bekijken. Ik heb een abonnement en ben tijdens de vakantie meerdere keren op bezoek geweest, maar heb nog lang niet alles gezien. In mijn fotoalbum "Het Drentsch Landschap"-dieren heb ik al het een en ander geplaatst. Vandaag voor het eerst 2 foto’s op een wat groter formaat:
 
1. Een wat triest kijkende flamingo:
 

2. Pelikanen in avondlicht maar wel in de regen 

Wordt vervolgd….

.

Posted in: Van alles wat