Kunst-Musée d’Orsay-Mary Cassatt- Jeune fille au jardin

Posted on augustus 23, 2011

2



Als je nu in het musée d’Orsay komt in Parijs is het niet meer toegestaan om foto’s te maken. Op de excurcies naar Parijs met school was dat gelukkig nog anders. Eigenlijk heb ik nog best wel veel foto’s van kunstwerken die ik daar heb gefotografeerd. Ik weet niet of het mag, maar ik laat in dit log toch een schilderij zien dat ik erg mooi vind… de kleuren.. het onderwerp… eigenlijk kan ik hier niet vaak genoeg naar kijken… ben benieuwd hoe het anderen vergaat….

  

_____________________________________________________________________________________ 

Musée d”Orsay
Jeune fille au jardin
Mary Cassatt(1844-1926)
Geschilderd tussen 1880 en 1882
Olieverf op doek
92 x 65 cm 
 
Jeune fille au jardin
Lichte,levendige kleuren karakteriseren het werk van Mary Cassatt.
Amerikaanse kunstenares.
Groot bewonderaar van Degas.
Vanaf 1798 doet zij mee aan exposities van impressionistische kunst.
____________________________________________